som en nål i en höstack

Idag har vi haft den underbaraste dagen, stor sol näst intill vindstilla och 12 grader i solen!
Vi gick till rastgården och busade med sötaste Bullen som blivit en riktig stor bit, sist vi såg honom var han en liten valp nu var han något större än vajlo!
Sen tog vi en tur i vrinneviskogen och avslutade med bus och fotografering på ett stort fält som ligger vid en liten sjö. Efter vi varit runt hela fältet i ca en timme började vi gå hemmåt. Och när vi gått halva biten stannar jag för att kolla va klockan va på mobilen - mobilen var borta ..
Suck sa jag och kännde att det kommer vara som att försöka hitta en nål i en höstack på det enorma fältet och den kunde lika gärna ha hoppat ur fickan när vi gick i skogen...
Eftersom fältet var den sista plattsen vi var på tänkte jag börja där jag säger åt Vajlo "var är mattes mobil, sök!" 4minuter senare tittar Vajlo upp med mobilen i munnen och kommer rusandes till mig!
Vilken kille! Jag hade aldrig hittat den utan honom och om jag hade det hade det varit efter minst 4 timmar ..!
Jag varit rätt dålig på att träna Vajlo's näsa så det var skönt att se att våran träning att han ska använda sin näsa gett resultat, duktiga plutt! 


Vajlo o bullen

Kungen av rastgården

Buskillar

Spanar

Drygis 

Kommentarer
Petra & Skurk säger:

Ååååh duktig Vajlo! Vilken kille! :-D Helt otroligt ju!

2012-02-28 | 22:23:09
Bloggadress: http://petraskurk.wordpress.com
Sara & Vajlo säger:

Tack petra!

Blev så stolt och glad! ^^

2012-02-29 | 15:40:39
Bloggadress: http://vajlo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback