är det inte de ena så är det de andra


Efter att ha behövt blivit vansinnig och stått o tjaffsat med en hundrädd veterinär i över en timme fick jag tillslut något som är så nära ett intyg jag kan komma.
"Saknar l1 i höger underkäke. Har enligt ägaren slagits ut i helgen. Såret är nu läkt men har sett bilder på hunden då han har permanenta tänder och fullt uppsättning av tänder. Hunden är född med alla framtänder. "

Med pappret i handen tog vi oss den långa vägen hem med buss och promenad i det vidriga kalla regn vädret.
Och vad händer när vi kommer hem? Jo jag märker att vajlo beter sig konstigt. Han vandrar runt vänder sig mot baken hela tiden och svansen bara hänger - han har troligtsvis blivit kall och fått vattensvans .
Så det blir ett par dagar med smärtstillande och mycket vila så hoppas jag att det blir bättre, annars får jag vel krypa tillbaka till veterinären..
Jag hoppas att det "bara" är vattensvans så det inte är någon värre skada i ryggen osv. efter krocken i rastgården. Han har ju galet hög smärt gräns när han inte ens rör en min när jag kännde igenom kroppen och extra mycket i bakdelen om han har så ont i svansen lilla gubben 



Kommentarer
Anna säger:

Skönt att du fick ett intyg tillslut. Men tycker så synd om er. Snacka om Otur! Det betyder att det måste vända nu! Jag talar av erfarenhet :) Är den mest oturssamma människa i världen tror jag hehe ;)



Krya på dig nu sötaste Vajlo så Maxi o du kan ses snart igen på lite bus-promenad

2012-01-12 | 22:29:44
Bloggadress: http://annaochpepzi.blogg.se/
Sara & Vajlo säger:

Ja de e skönt men fick reda på igår att det antagligen inte godkänns då det bara finns 2 typer av intyg som räknas...:/

Ja jag håller med nu måste det vel endå vända ?!



Det ser vi fram emot! Massa bus och en härlig promenad :)

2012-01-17 | 15:57:52
Bloggadress: http://hazeleyes.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback