dag nr. 3


Olycksbarnen ..

Vill börja inlägget med att skicka en stor kram till matte Marie & vajlo's syster Visa som är hos veterinären för att hon fastnade på glas/metall som låg på marken o skurit bort alla trampdynor på höger bak å förlorat en klo !
Hoppas att allt går bra och att visa mår bättre, vi tänker på er ♥

Jaa veterinär besöket igår gick inte riktigt som väntat ...
Gick därifrån 800:- fattigare och utan tandintyg..
Veterinären sa att eftersom det inte fanns några rester av tanden fick de inte intyga att det suttit en tand där, trotts att jag hade med bilder på vajlo när han har tanden, papper från utställningar och så klart vajlo.
Hon sa även att hon till 98% kunde säga att det inte skulle bli några problem för oss med utställning + en kopia på hans journal att jag sökt för en tand skada och att "det finns en skada" men fortfarande kunde hon inte skriva ett intyg.. .Jag gick inte dit för att jag tänker gå till utställningar för o chansa jag kom dit för att få en slags av "garanti" - för attt få det förbannade tandintyget!

När jag kom hem ringde jag till skk ochställde frågorna "hur ska jag gå tillväga nu" och "hur ställer ni er till detta,jag kan ju inte ha den första utställningshunden med en utslagen tand".
Jag fick till svar; Säger vet att de inte kan fixa intyg pga att det inte finns några rester av en tand så är det så. Vi kan inte trolla med knäna och du får helt enkelt åka på utställningar och prova.
Vilket jävla svar av utställningskommiten?!

Idag har jag ringt runt till alla veterinärer runt norrköping för o kolla om det kan fixa intyg åt oss utan större framgång. Lägger mina allra sista pengar på en ny tid imorron hos distriktsveterinären och hoppas på större tur där.

Blir så förbaskad på mig själv att jag inte kan stå på mig och prata för mig själv!
Hade jag kunnat det hade jag troligen haft det där jäkla intyget nu och jag hade inte behövt leva på vatten o skorpor resten av månaden ..
Blir
galen om jag inte får intyget imorron !



Kommentarer
Emmy Israelsson säger:

Det låter som om du har varit hos ena riktiga surpuppor om jag får säga mitt, med tanke på de bevis du har. Du har ingen vet som du känner lite då, eller en kompis som känner någon... jag funderar på alla bönder ute på vikbolandet som har vet springer hos sig var och varannan dag, de kanske kan fixa.

2012-01-11 | 21:10:16
Bloggadress: http://bombshell.blogg.se/
Sara & Vajlo säger:

Hmm, skojjar du..Helt jävla bänga ..! Mamma skulle kolla med suss imorron så går det inte hos distriktsvet. så kanske jag har en chans där.

2012-01-11 | 23:35:00
Bloggadress: http://hazeleyes.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback