efter regn kommer solsken

För många så är fredag den 13;e en otursdag, men icke för mig!
Eller beror vel på om man ser det som att jag har otur 364 dagar om året och har tur 1 dag - jag är otursbarnet i dess "renaste" form för att jag är född fredag den 13!

I fredags vaknade jag upp efter en natts dålig sömn.
Ja låg på helspänn hela natten så fort vajlo rörde sig eller suckade, han hade så ont att han vägrade lägga sig 2 timmar innan han tillslut kunde lägga sig ner för o somna.
Jag blev väckt av försiktiga pussar och en viftande tipp - vajlo mådde redan lite bättre.
För att forstätta bli på bra humör insåg jag att solen sken och ordspråket "efter regn kommer solsken" dök upp i huvudet. Det kom i dubbel bemerkelse då "olyckan" inträffade dagen innan + att det regnade och nästa dag sken solen och vajlo var redan bättre!
Under dagen hittade jag 2st hurtta västar till kanonpris och ringde mamma för o fråga om ja kunde få låna pengar och fick till svar att jag kunde få dom och "ett par av dom där byxorna du tjatat om" så gick även in och beställde ett par svarta bobergsbyxor!
Bästa
mami
Som grädde på moset hade min as snygga nya jacka kommit! ^^

Vajo har fortsatt att gå åt rätt håll och viftar på hela svansen (fast den är stum längst upp) och är pigg glad och busig. Om han inte är helt återställd och rör på hela svansen om ett par dagar blir det att åka tillbaka till vet. igen!

Så planerna för veckan är mer vila.
Både Vajlo o jag börjar klättra på väggarna här hemma...


snyggingen med nya fästinghalsbandet

Kommentarer
Petra & Skurk säger:

Mammor är bra att ha ibland! ;-)



Vad snygg han är i halsbandet! Riktigt läckert ju! :D

2012-01-17 | 11:49:33
Bloggadress: http://petraskurk.wordpress.com
Sara & Vajlo säger:

Ja det är dom verkligen! ^^

Tack, tycker det är riktigt snyggt!

Hoppas nu bara det fungerar ..

2012-01-17 | 15:54:06
Bloggadress: http://hazeleyes.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback