lördag

Det här kan ha varit den segaste lördagen någonsin...! Det har bara regnat o regnat och jag har inte haft lust med nått..Vi trottsade vädret och gick en halvmil i skogen sen har vi bara legat på sofflocket hela dan. Vajlo verkade inte lida alls tror han behöver sova o samla lite krafter. Det har blivit mycket med träning och saker som hänt i 2v veckor nu.

Med all fritid jag haft idag så har jag mest legat framför datorn. Va inne en sväng på blocket för o leta en nummelappshållare som man sätter runt armen, och när jag var där skrev jag in kelpie i sökfältet och det som kan fram fick mig att bli riktigt ledsen. Nu kan man hitta kelpe blandras valpar på blocket...:(
De 2 värsta jag såg var kelpie/schäfer valpar med texten "mycket lämplig som familje hund" och en tik som var mix bordercollie/kelpie "Sökes kelpiehane för avel till min kelpie/bordiecollie. Snarast "

Så himla oseriöst och utan några som helst mål förutom att tjäna en slant...Det är våra stackars fyrfotade vänner som lida av den oseriösa aveln i slutet.

Kommentarer
Anna säger:

Nä det var det värsta ja läst kelpie blandning ? Fy stackars djur

Svar: Ja verkligen hemskt :( Blev både ledsen och fick ont i magen..:(
Sara & Vajlo

2012-07-15 | 10:12:24
Bloggadress: http://annaochpepzi.blogg.se
Lisa säger:

Hittade kelpie/karelare för ett tag sen. Fattar inte ett smack av vad man vill ha ut av en sådan mix :Z

Svar: Nej inte jag heller! En vallhund med jakt, en jakthund med vall ser inget positivt från någon ände..!
Sara & Vajlo

2012-07-16 | 02:17:15
Bloggadress: http://www.lathundarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback