sammanbrott

Nej vajlo, vajlo nej sluta dra i koppel, vajlo kom hit..nej hit sa jag, VAJLO KOM HIT !
Gaaaah den här veckan har varit sjukt jobbig Vajlo lyssnar inte ett skit han kommer knappt på inkallning och är bara allmänt obstinat.
Vilket idag resulterade i att jag efter gått ut i den efterlängtade solen med tanken att vi ska mysa ihop i solen går hem med tårarna brännandes i ögonen och känner mig ganska så uppgiven och hopplös. Ibland skulle det vara så skönt att kunna ge kopplet och ansvaret till någon annan bara för en liten stund för att kunna sammla ihop alla små bitar av en själv som ligger spridda på marken. Jag vet ju så väl att inget blir bättre av att jag blir arg eller irriterad resultatet blir då bara värre. Men det är riktigt svårt att hålla humöret uppe när jag ropar på Vajlo han stannar jag ropar in honom 4 ggr till och han fullkomligt Skiter i o komma. Och om det väl passar herrn o komma är det i seg takt som slutar med att han stannar o pissar innan han kommer hela vägen fram...Så j**** irriterande och nonchalant...
Det är nu dom flesta kanske skulle säga till sin hund "varför kan du inte bara vara söt o snäll som du var när du var valp" men det är inget som jag skulle drömma om o säga för jag hade ingen söt gullig valp.
Jag hade en tasmansk djävul.
 
Monster valpen

Kommentarer
Mari säger:

Ska vi bilda en stödgrupp för frustrerade mattar/hussar! ;) Jag känner igen mig! Och så ska man vara glad när den nonchalanta hunden äntligen kommer!? Ha lina, koppel på och hala in!
Jag ska i alla fall berätta att jag tänkt på er, och vad mycket roligt ni gör, du och Vajlo!

Svar: JA jätte gärna! ;) Då kanske vi kan ha dom snygga gcb jumpsuitsen på oss??Haha precis, och man är så irriterad så det skulle kunna ryka genom öronen emellanåt!
Får bli lina hädan efter...Han springer aldrig iväg eller fram till nån annan men han vägrar komma på inkallning...Suck...!
:') Tack! <3
Sara & Vajlo

2012-07-15 | 20:33:56
Bloggadress: http://www.australianmates.se
Mari säger:

En sak till, den där tasmanska djävulen är väldigt söt!

Svar: Ja jag erkänner han va rätt söt endå.. <3 :)
Sara & Vajlo

2012-07-15 | 20:34:47
Mari säger:

Ja! Jumpsuites! Ska vi ta orangea?

Svar: Absolut, ju mer man syns desto bättre! Kanske även ska komma i dessa till rasspecialen??
Sara & Vajlo

2012-07-15 | 21:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback