Semester?

I 5 dagar har vi varit på landet, det har varit underbart. Vi har inte gjort nått alls fast endå mycket!
Slappat slöat badat solat varit i skogen bakat umgåtts med familj osv.
Vajlo är så himla duktig ute på landet (fast han få skit i öronen o inte hör ett jota) han ligger framför huset och håller koll, och även om alla går in ska han ligga kvar där och vakta gården, söte <3
Han har i vanlig ordning simmat i mängder och varit mer i vattnet än på land.
Vajlo tog mod till sig och gick in till hagen hos hästarna (fast han igentligen inte får!) men nyfiken som jag var ville jag se vad han skulle i o göra och hur han skulle bete sig. Han smög in och kom in i "vallmode" direkt och ville gärna flankera på sidorna och samla ihop dom. Då fick han gå ut :P
Han ville gärna men tyckte sammtidigt att pollarna var lite läskiga och skuttade ut men vände och busade runt i gräset innan han kom ut ur hagen haha knäpphund!
 
Bjuder på några bilder från helgen.
 

En underbar syn. Min grabb som kan lägga sig ner och koppla av även ute på landet där det finns "jobb" för honom hela tiden som kommer rent naturligt. Som att hålla ihop flocken (alla hundar och männsikor) och att vakta gården från inkräktare.
Det har tagit oss 2 år att komma hit, min lilla kille har blivit stor.


Den 3;e medlemmen i Vajlo lilla flock - Titus en okasterad blandis på 4år som sällan träffar andra hundar. Det är härligt att ha 2 hanar ihop som bara träffar varandra ibland som busar ihop leker ihop och sover ihop.
Vajlo smög upp och har "jag vet inte riktigt om jag verkligen får ligga här men vill gärna göra det iaf för jag är trött" minen

Du o ja "morfar"
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback