Tävling i Valdemarsvik

Vill börja med ett STORT GRATTIS till Anna & Pepsi som fick sitt LP1 idag!!! Som ni kämpat, det är ni värda!


För våran del då?
Det gick åt pipsvängen..Bara för att vi pratade i bilen påväg till tävlingen hur man gör om hunden ställer sig under plattsen, så var det precis det Vajlo gjorde! Han var helt med och känndes trygg o stabil när jag la honom, efter ca 1min började han pipa och sen ställde han sig. Han stod kvar och hade hela tiden fokus på mig sen la han sig mitt i mitten och började grisa runt i gräset, sen reste han sig och var påväg till mig. Jag kan säga att jag stod med hjärtat i halsgropen och ville bara springa fram och ta honom så att han inte skulle störa de andra! Det var OLIDLIGT att bli tillsagd att jag inte fick göra eller säga något förrens dommaren sa att jag skulle hämta honom och det tog en stund innan det sades...Känndes lite som att utmana ödet...! Jag kunde varken bli besviken eller skämmas för hur skulle man kunna det när han lägger sig o visar hur otroligt gött det är att lligga på rygg o mysa i gräset? Jag tog det med ett skratt och var glad att han iaf sökte sig till mig ist för att dra runt hela plan eller än värre - gå fram till en annan hund.Då kännde jag att det blir som de blir idag och vi kör bara på och ser det hela som ett träningstillfälle idag. Därefter var det tandvisningen som vi fick en 10 på! Vilket jobb vi har gjort att jag med en överlycklig kelpie kunde hälsa på domaren och hon kunde gå fram o titta i munnen utan ett pusskalas där han gärna vill hoppa upp i famnen, en liten vinst för oss.
Då vi var ett gäng körde de plattsligget i flera grupper. Innan jag gick från tandvisningen frågade domaren undrade varför han ställde sig och jag sa att jag inte riktigt visste men trodde det kunde bero på för lite träning på ett par v, då detta aldrig hänt tidigare. Domaren trodde även att det kunde vara en fläck som luktade gott, vilket verkade vara ett troligt alternativ.
Under plattsligget efter oss hände samma precis samma sak med en annan hund som låg på samma ställe, den ställde sig gick fram till samma "fläck" o började gno sig i gräset. Men där hade dom inte lika tur...I samma grupp ställer sig en annan hund och rusar fram till den redan stående hunden och det var snudd på slagsmål mellan hundarna (golden & staffe) den 3;e hunden var skit duktig och låg kvar tiden ut!
Tjejjen vars staffe som först ställe sig stampade ut från planen efter momentets slut gapandes och skrikandes om att hon fick lägga hunden i en grop som orsakade det hela hur jävla dåligt det var och att hon minsann aldrig skulle tävla där igen slängde sig i bilen och åkte hem...Så jävla taskig attityd...Jag tycker det är pinsamt att man beter sig på det sättet, och tycker synd om hunden som antagligen inte tog det hela som någon spc bra upplevelse.

Med start nr 3 började vi förbereda oss och tyckte att vi klev in med bra attityd på planen. Han sackade lite i linförigheten, satte sig för snabbt på ställandet, och sega lite på läggandet som han annars brukar kasta sig ner i, apporten var en vacker syn som gav oss en 10 med kommentaren "snyggt tog aktivt - utmärkt!" och helhets intrycket fick vi en 9 med roligt omdöme " väl utfört, bra förar arbete & bra sammarbete".
Summa sumarum - jag har tränat för dåligt och med fördåligt menar jag näst intill inget alls de senaste veckorna jag tar på mig alltihop. Jag är endå nöjd förutom plattsliggningen och är faktiskt inte ett dugg ledsen eller besviken jag tar med mig det positiva planerar träningar i veckan och siktar frammåt. Och när jag under hela kvällen hade en glad positiv väluppfostrad vovve som gärna gör allt matte begär kan man inget annat än att åka hem nöjd :) Kika in på --> hemsidan <-- som jag snyggat till där ni hittar de senaste resultaten!
 
Vajlo & Ella ligger fint medans Mattarna fotar LP1 vinnaren

Något roligt och lite komiskt är att vi idag igen fick träffa en kelpie, denna gång en röd tik som är kullsyster med Grabbens Vilda Qrom som vi träffade förra veckan på finspångs utställningen! Nu har vi bara 3st kvar ur Q-kullen från Grabbens Vilda kennel att träffa ;)
Queen som vi träffade idag var en liten nätt & söt tik där man såg tydliga likheter med kullbrorsan Qrom. Alltid kul o träffa kelpies!
Ingen ovanlig syn när man har en kelpie!
(Vajlo sitter breve o spanar in den söta kelpie tjejjen)
 

Kommentarer
anna säger:

TAck! O vad fint du har gjort headern på hemsidan!!
Jag tror oxå det berodde på att ni inte tränat så mkt. Jag tror oxå att du kommer o få dina första priser rätt snabbt. För han är skituktig på allting. Och han har sammarbetsviljan med dig! Ni är skitduktiga!!

Svar: Tack, är riktigt nöjd ! Vad tycker du om den nya layouten på resultat om tävlings kalendern? :)Ja jag hoppas att det är så "enkelt" är skit nervös inför söndag..Har fått lite "skit" att jag la honom fast jag visste att vi tränat för lite att det var respektlöst mot er andra o en hel massa annat typ som att jag borde hålla på med annat....:/
Sara & Vajlo

2012-07-27 | 13:50:29
Bloggadress: http://annaochpepzi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback