Älskade skit träning

Idag skulle vi äntligen få hjälp med lydnaden och mittt as-kassa "torrgående" !
Men...Vajlo va inte alls på humör och hade ingen som helst koncentration - ett fenomen som aldrig tidigare har inträffat.
Så det blev inte så mycket med det.. Istället briljerade han o satte apporten klockrent som vi bara tränat på i 2dagar!
Vilken annan dag som helst hade jag dragit nått gammal över mig och tjurat rätt mycket resten av dagen och suttit o grubblat mig grå varför det inte gick idag. Istället är jag glad över att det blev som det blev idag.
Jag fick lära mig nått nytt och det kom fram andra saker som jag inte tänkt på tidigare och som vi ska träna på ist.
Att sedan veta problemet och ha en bra lösning hjälper mig att se framåt - för han kan och det han inte kan det lär han sig sig så jäkla fort att jag inte ens behöver grubbla eller oroa mig för det.
Älskar den snabba smarta kelpie hjärnan ;)

Vi sket i lydnaden idag helt enkelt och gick en liten promenad med Nettan och på vägen hem så ägnade vi en stund bara till varandra, (jag & vajlo) sket i allt och bara la oss på gräset och gosade.

Så även om träningen blev skit så blev det på det stora hela rätt bra endå. :)
Trevlig helg allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback