a small step

Helgen som skulle tillbringas i skog o mark med massa massa träning blev istället soffan för en sjuk matte...
Så det blev ingen träning, men Vajlo var endå överlycklig att få vara på landet och att få vara ute o strosa hela dagarna. Så skönt att bara öppna dörren och släppa ut honom utan att behöva tänka på grannar eller bilar eftersom mamma o pappa bor långt ute i skogen.
Det blev några kortare promenader för mig och då passade jag på att ta några sjyssta kort.
Idag har vi kört många korta pass med "apporten" (en muddler för tillfället eftersom jag inte köpt en riktig än..) Vajlo griper den och håller kvar men släpper efter en stund så vi tränar att han ska hålla kvär längre och längre. Redan efter bara idag gick vi från 2sek till att han håller den i 10sek - det går frammåt!
Börjar redan oroa mig för om vi kommer hinna bli "klara" till tävlingen tiden bara springer iväg och jag börjar känna mig stressad...Vi får ta det som de kommer helt enkelt men jag hoppas att vi kommer kunna köra till 100% och att känna oss fullt redo.
Så är det nåra här i stan som vill komma o träna med oss är ni varmt välkomna! :)
Bilder från helgen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback