13 tjejer och en hund

Sen i torsdags har alla dagar varit Vajlo's dagar. Att bli lite extra bortskämd att ha långa mys stunder i soffan och mycket aktivering. Det har han verkligen varit värd och vi har hunnit få mycket gjort!
I fredagskväll åkte vi ut till mina föräldrar på landet så jag kunde ro om min underbara pappa lite extra då jag inte kunde åka ut idag. Vi gick upp tidigt på lördags morgonen gick en promenad och sen la jag ett spår till vajlo. Ett på ca 60 m i kuperad terräng överfull med koskit och div. andra djurspår. Ett riktigt knepigt ett mao. Resultatet var som sist en knackig start med fint avslut mitt i spåret ända fram till slutet. Där efter följde hjälpte vi mamma i stallet Vajlo fick träna plattsliggning på åkern med dold förare (jag var inne i stallet). Han reste sig och gick efter de 2 första gångerna men den 3;e låg han kvar 3min! Nu tränar jag platsen överallt och olika tider. På jobbet får han ligga länge de flesta gånger med dold förare och så fort vi är ute tränar jag en regelrätt plats på 2min eller mer. Han ligger och reser sig inte längre och jag hoppas att det kommer ge resultat. Just platsen känns som ett lotteri just nu att han måste va på rätt "humör" för att ligga still utan att blajja ur. Men vi nöter på och jag hoppas få bukt på det innan nästa tävling. :) Just nu ligger 2 tävlingar nära i dec, båda tyvärr på samma dag den ena på hemma plan inoff. och den andra i Gamleby off...Jag hoppas på att delta på den off som ett avslut för detta år om jag får till det där med skjuts. Vi får se vilken det blir efter veckans slut. Han är riktigt het på varje träning och jobbar intensivt. Dock märks uppehållet mer och mer. Han sätter sig för snabbt vid de övriga momenten och när jag belönar från positionen han är i (liggandes/ståendes) så vägrar hen sen sätta sig på kommando...Vem sa att hundträning var lätt? ;)
Nu är jag defenitivt mer säker på att jag har en bra plan till nästa år - variation!
 

På eftermiddagen åkte jag och min mamma till ikea för en shoppingtur jag kom hem med 3 nya hyllor och klädhängare! När vi kom hem kastade jag in både mig själv och hunden i duschen för på kvällen var jag och Vajlo hem bjudna till Helena på tjejkväll tapas o sangria för att fira hennes födelsedag. Vajlo hade väldigt lägligt rullat sig i dyngstacken innan vi skulle åka från landet så nu kunde ett bad inte undvikas längre...Ny badad och med en fin lite fluga begav vi oss till Helena. Vajlo var så jäkla duktig hela kvällen. Från att ha varit ett socialt monster som man inte kan ha i möblerade rum eller bland folk har han nu blivit en mjuk charmör. Han tar de flesta med storm och låg snällt p plattsen jag hänvisat honom till den första stunden och sedan när alla hade kommit och vi ätit klart fick han fritt fram att gå o mingla. Han smög sig fram till varenda tjej och gav en försiktig puss samtidigt som han viftade på hela kroppen och tittade upp med sina stora bärnstens färgade ögon, kan vel säga som så att han snabbt lyckats o charma de flesta som var där ;)
När det blev för mycket tjejsnack la han sig antingen mitt på golvet o sov i fotöljen eller i sängen och somnade som en gris.
 
Min fina kille du ska veta hur stolt matte är över dig  ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback