En helg med drag

Ännu en helg har gått som vi spenderat ute på landet, med oss ut följde Shiva (min systers husky) 
och jag fick ypperligt tillfälle att prova hennes gamla nomesele som jag funderar att köpa till Vajlo. Igår så utrustade jag mig själv och hundarna med linor selar och midjebälte för att ge mig ut på en löprunda.
Shiva och vajlo fick sitta i midjebältet och mina föräldrars lilla blandis fick springa med på sidan. 
Har bara ett ord - Eufori! Man glömmer hur mycket kraft det finns i en hundkropp och inte minst 2st tillsammans! 
Alla 3 var superduktiga och Titus (lilla blandisen) sprang tappert på hela vägen.Vajlo övveraskade och jobbade hårt och självsäkert i selen och tog ledar rollen snabbt, han ökade hela tiden takten och slet på riktigt bra även när jag satte motstånd framåt. Det var verkligen kul att se de jobbade väldigt bra ihop och framförallt var det kul att se Vajlo växa lite i sitt självförtroende. 2km fick räcka för premiären, jag var helt slut och träningsverken jag har idag talar bittert om hur dåligt tränad jag är....Vajlo och jag tog halva rundan idag igen för att springa ur den värsta  träningsverken så vi får se om jag kan gå imorron eller inte..När vi kom tillbaka in efter löprundan och en nedvarvningspromenad och all stretching var färdig gick alla 3 o la sig ihop i en hög och sov tungt alla 3. Vi hade en riktigt lugn lördag och såg knappt röken av några hundar förutom till middagen - vajlo missar aldrig ett mål mat! Och han satte sig ensam i köket och talade minsan om att han var helt utsvulten.

Nu ska det införskaffas en expanderlina en lite bättre passande nomesele (tror den som han har på bilden är lite stor under bogen den är bra i längden när hela är riktigt spänd) och ett par joggingskor så ska jag nog komma i betydligt bättre form än vad jag är i idag ;)
 
 Uppe på toppen halvvägs


Ser du inte att jag svälter ihjäl här ute?!
Kommentarer 0

Kommentarer
AC säger:

det finns inget bättre än drag!

Svar: Helt sant! :)
Sara & Vajlo

2012-11-25 | 19:59:49
Bloggadress: http://www.lillaliam.se
AnnA säger:

Va duktig du är!

Svar: Tack! Men fan va jobbigt det var, men också sjukt kul! :)
Sara & Vajlo

2012-11-25 | 20:36:39
Bloggadress: http://annaochpepzi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback