mörkerträning

Mja dagens träning gick nog sisodär. Det fanns några riktiga ljusglimtar i mörkret (total kolsvart utan lyse på plan) men i det stora hela var han någon ofokuserad. Vi började när det var ljust men det började skymma fort och rätt var det va så var det kolsvart. Blondin och oerfaren på bruksan som man är varken visste jag att man kan tända upp planen själv och letade utan att hitta vart man gjorde det om det nu var så man kunde göra. Jag tror att han var halvkoncentrerad var just att det var så mörkt han tyckte nog att det var lite kusligt och såg inte så bra. Han gjorde en jätte fin platsliggning inkallning och var grym på 2;ans apport och 2;ans hopp över hinder 
Jag hade tänkt att avsluta med lite skoj agility, han älskar det verkligen. Varje gång vi gör ser man hur hela han lyser som en sol och när jag slutat kommendera eller om jag stannar o står still hoppar han hinder själv eller springer genom tunnlar. Jag får nog ge agilityn ett ärligt försök snart :)

Stort som smått ver vel träningen helt okej vi fick kämpa oss genom fokuset och tillslut fick vi till det. Mörkerträningen var nog med väldigt nyttig han fick hela tiden lita på mig och sin egen näsa. Han gör allt jag ber honom om hjärtat och ifrågasätter aldrig något. Han är tuff min lilla krigare :)
 

Kommentarer
Emmy säger:

Mörkerträning är bra tycker jag, allt blir så annorlunda för hundarna i mörkret och då måste de våga, lita, lyssna eller lukta på en lite extra... Prova agility tycker jag så klart! Du kan ju gå in och titta på http://catharinasagilitycenter.se/ även om hon inte har några kurser nu under vinterhalvåret kan du ju ta en titt. Agilityn är det som håller mig och Isa ihop, hon älskar det, det är en utmaning som är rolig för både mig och Isa. Vi har aldrig samarbetat så bra som när vi började träna agility. Pröva, absolut värt ett försök.

Svar: Ja jag tror faktiskt med att det är nyttigare än vad man tror :)Jag lovar att jag ska ge det ett försök :) Sen när det blir är en annan femma ;)
Sara & Vajlo

2012-11-13 | 22:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback