Bästa Vajlo

 
Jag blir alltid lika lika förbluffad varje gång som jag ska lära in vajlo nått nytt. Och över hur roligt han tycker det är att lära sig nya småtricks eller att få hjälpa till med saker.

Min mamma har tjatat på mig otaliga gånger om att jag ska utbilda Vajlo till en service hund. Visst har jag lekt med tanken men inte helt satt mig in i det. Kanske är det hög tid för mig att verkligen ta en titt på det? Det värsta är bara att det kostar så jädra mycket..:/ Ingen som vet om man kan få bidrag från någonstans?
Vajlo älskar att hjälpa till med saker han är otroligt social och har en grym inlärningsförmåga. Än så länge har vi här hemma lekt in "nyttiga" saker som att plocka upp saker, hämta saker (vad som helst i princip) ta av strumpor stänga luckor och dörrar och idag på några minuter lärde jag in att "ta av tröjan".
 

Kommentarer
C.J. säger:

Åh, va duktig han är!! =)

Svar: Visst är han! :) <3
Sara & Vajlo

2012-10-03 | 22:17:53
Bloggadress: http://mightytigress.blogspot.se
Petra & Skurk säger:

MEN GUUUUUUUUUUD SÅ HÄFTIGT! *helt lyrisk* :D
Appropå utbildning till servicehund så får du nog stå för det själv.. Sen vet jag inte om man får förtur om man själv har någon funktionsnedsättning? Värt att kolla upp! Men kurser av olika grad och nivåer borde ju finnas? Låter skoj! Hoppas att ni hittar vad ni söker! Klart ni skulle passa som det! :D Vårdhund kanske också? :D

Svar: Haha :D Ja jag har nog läst mig till det med :/ It sucks! Är ju så sjukt mycket pengar..
Ja det borde det ju faktiskt! Det ska jag kolla upp!
Ja kanske, men tror vajlo är för älskande för att passa som vårdhund tror han fungerar bättre när han får uppgifter o jobba med. Men det är nog en tränings sak att tygla hans glädje mot människor ;)
Sara & Vajlo

2012-10-04 | 23:24:02
Bloggadress: http://petraskurk.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback