Exteriör

Till ett kallt regnigt Örebro åkte jag mamma o pappa för att göra en exteriörs beskrivning på Vajlo för korningen. Vid anmälning fanns det även plats till MT men jag bestämde att hoppa över denna gången och vänta ut Vajlo lite till för hans mognings process. 
På plats täffade vi Petra och goaste Skurk som också skulle göra exteriören.
Efter lång väntetid med nr 8 i turlistan tog jag en uttråkad tjurig Vajlo fram till domaren som var Marie Cypriansen. Vajlo skötte sig exemplariskt under bedömningen och accepterade allt påhitt och gjorde en suverän tandvisning som vi fick mycket beröm för han satt helt stilla med huvvet och var avslappnad. Med UA på allt förutom Vajlo's vita på bröstet (som höll på att kosta oss ett godkännande) en 5;a på helhet (ngt tung/grov) 2;a på haka & armbågar fick vi en godkänd exteriör för korning! 
Marie frågade mig varför jag valde att stå över MT och frågade om han var skotträdd så jag berättade om den senaste tiden och att han är lite sen och "omogen" i utveklingen och hon tyckte att jag hade tagit helt rätt beslut. Och som hon så så är han ju trotts allt bara 2½år så han har gott om tid på sig att mogna och vi har ingen anledning till att stressa. Känns alltid bra när man får uppbackning av sitt beslut :)

Var jätte kul att se de olika kelpie på plats och få en grundlig bedömning. Men oavsett vad resultatet hade blivit så har jag med mig samma hund hem som när jag åkte dit och jag älskar honom lika mycket oavsett vad någon annan tycker och inget papper kommer någonsin ändra på det <3
 








 

Kommentarer
Petra & Skurk säger:

Kul att se er idag! Och grattis till godkänt resultat! Kan ni inte lägga upp ett inlägg om tandvidningen? Vore så bra att träna på tror jag :-)

Svar: Detsamma! :) Tack så mycket, tråkigt dock för er! Men tror ni tar det nästa gång med en annan domare.
Absolut ska knepa ihopp ett bra inlägg i en snar framtid :)
Sara & Vajlo

2012-10-14 | 21:42:55
Bloggadress: http://petraskurk.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback