ingen kan göra allt men alla kan göra nått

Oktober går i rosa nyanser. Rosa i kampen mot bröstcancer.
För mig har denna kamp varit närme än man kan önska då personer som står mig nära fått hela sin vardag omkullkastad för att kämpa mot detta. Och fler i min omgivning har en vän syster mamma dotter farmor kusin eller annan släkting som har/haft eller går/gått igenom samma kamp som så många andra kvinnor.
Många vinner kampen men alla har inte sådan tur.

För alla oss frilufsare/hundägare/äventyrare finns ett litet armand som kan vara en livräddare när olyckan är framme.
Detta armband kallas för Överlevnadsarmband/Paracordarmband.
Armbandet har sitt ursprung ifrån US army. Varje soldat som ska ut i fält får med sig en bit paracord 550 (tål 250 kg och är en fallskärmslina egentligen) för att kunna utnyttja om en nödsituation uppstår (bygga vindskydd, elddrill, laga utrustning med, använda som fiskelina. osv)
I Paracorden finns 7 oberoende trådar som kan användas individuellt och tvinnas
 dessa upp så kan man använda ytterligare 2x14 m lina. Tex till fiskelina.
Man kan använda 2m lina till mycket, endast fantasin sätter gränser.

Så vad har detta med bröstcancer och Rosa bandet med o göra?
Jo det finns en tjej som gör just sånna här armband och gör nu i oktober spc rosabandet band som kostar 80:- där 45:- går till Bröstcancer fonden.
Jag har köpt mitt, gör det du också och var med och stöd forskningen i kampen mot bröstcancer!

Tryck HÄR för att gå in o beställa ditt överlevnadsarmband.
 
 
 

Kommentarer
Mari Lindström säger:

Hej Sara! Vad bra att man kunde gå in via din hemsida och beställa de fina armbanden! Jag har just beställt 4 st! Till mig och presenter!
Hälsningar
Mari

Svar: Toppen Mari :)Dom är ju inte bara för en bra sak dom är ju faktiskt snygga också!
Sara & Vajlo

2012-10-11 | 22:19:35
Bloggadress: http://www.australianmates.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback