suprises

Vaknade av att klockan ringde alldeles för tidigt i min mening. Sängen var underbar alldeles mjuk och varm. Jag blev inte piggare på att kliva ur när jag hörde regnet piska mot fönsterrutorna och Vajlo burrade in sig i min famn.
Jag masade mig ur och klädde på både mig och hunden i regnkläder då det öste ner och var kallt i luften, vill inte riskera ännu ett fall i vattensvans. Vajlo tittade väldigt buttert på mig i hallen för att han var tvungen o ha på sig overallen men så fort vi kom ut trippade han som en paradhäst! Jag tror nog han känner sig väldigt matcho ;) Eller så kanske han inbillar sig att alla tycker han är supercool för när de går förbi folk så ler dom o "säger men så söt" och Vajlo viftar på svansen o svassar vidare. Hade han vetat att de säger att han är pluttinuttig hade han nog inte svassat sådär fint ;)

I vilket fall är  han min egna lilla sol dessa gråa dagar, när alla vi mötte hade surmulna miner och nervända huvuden galoperade Vajlo omkring och sprudlade av glädje "va surar alla över det är ju skitmysigt med regn och jag är supersnygg i min overall!" Han fick defenitivt upp humöret hos mig och smittade av sig med sin energi för haft en härlig pepp känsla hela dagen :)

Efter jobbet blev det en lång promenad i regnet med grabbarna. Ja ni läste rätt "grabbarna" hämtade pepsi innan promenade som ska bo hos oss en vecka! Vajlo tyckte det va jättte roligt att pepsi kom och jag tror pepsi känner sig rätt hemma här mig där han legat hos mig i soffan hela kvällen käkat och speedat runt med Vajlo på alla våra 42kvm ;)
Vajlo hade med sig sin supersköna attityd ut på promenade och svassade och tröck huvudet mot min sida hela tiden för o verkligen förtydliga att han gick fint brevid med piskande svans. Dessa ögon som lyser bus och liv hela tiden riktade mot mig <3 
När vi kom hem damp ett paket ner i brevlådan och jag blev så glad! Hade helt glömt bort att jag beställt ett axelband till kameran :D Så med ett nytt objektiv och axelband känner jag mig redo för att fota massor på hundens dag på söndag när vi ska hejja på David & Alaska som ska ställa ut och andra vänner som ska tävla lydnad.
En annan överaskning var en glad nyhet från Nettan!
Kommer ni ihåg det där utställningstältet jag lyckades klicka hem från tradera för inte mindre än 100:- ?!
Det kommer att komma till stan med nettans vänner från kalstad den 29;e sept! :D


Mysiga pepsi                                                     Vajlo och goaste Alaska


sara <3 tradera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback