times of two

upp ner toppar och dalar framsteg och motgångar..Just nu känns det som att vi åker bergochdalbana en ofrivillig sådan som det inte riktigt känns som att jag kan kliva av!

Efter turen hos verterinären igår fick jag veta att Vajlo är frisk, och då menar jag jätte frisk!
Vi kollade hela hunden och allt var tipp topp, ögon öron näsa hals tänder lungor hjärta lungor päls hull päls rygg muskler ja allt. Vilket då gör att jag drar slutsattsen till att han är inne i en "spökperiod". Och eftersom han beter sig väldigt valpigt fortfarande emellanåt kanske han är lite sen överlag. Jag har fått många bra tipsunder denna period. Så hädan efter lägger vi allt tävlande och hård träning på hyllan och jobbar med lek kontakt och trygghets träning. Det är jätte skönt att ha klartecken från vet så jag helt kan fokusera på att bygga vidare under denna jobbiga period.
Nåt som jag heller inte tänkt på är att hela Vajlo's vardag har ändrats drastiskt den senaste månaden. Jag har börjat jobba han får vara ensam några timmar om dagen vilket också ändrat våra tränings/aktivitets vanor. Allt har blivit mycket mer intensivare och bara "mer". Långa promenader tidigt på morgonen för att sen vara stilla i ett par timmar sen kommer jag hem då blir det en promenad och sedan träning oftast intensivt under ett tillfälle ist för lite då och då under en hel dag, klart att det rör till det i knoppen på busen som även högst sannolikt redan har en jobbig period med hormoner och vägen till att bli vuxen.
 
Imorse var vajlo pigg o glad ute och bjöd till riktigt ordentligt, vi hade även med oss frukosten ut för att göra nått nytt så han fick söka upp halva i parken som var utspridd i gräset och fick sedan nosa upp resten halvt nergrävt. När vi kom in var han trött och gick o la sig och reste sig inte ens när jag gick till jobbet. Men se där fick jag när jag tänkte "va skönt han har vant sig och accepterat att jag lämnar honom en stund om dagarna...När jag kom hem satte jag mig o tittade på filmen från övervakningskameran och vad får jag se? 5 min efter jag gått sitter han o gråter i 10 min och under hela dagen var han allmänt orolig och trampade omkring mer än vanligt...Suck!
Så idag har jag sattsat på mycket mentalträning inbakat i lek plus mycket ljud störning. Efter att ha hjälpt mig hela dagen i tvätt stugan sover han nu som en gris och är förhoppningsvis tillräckligt stimulerad o trött för att inte bli ledsen imorron igen.

På fredag kommer goaste Pepsi hit och ska bo med oss en vecka medans matte & husse åker på Välförtjänt semester! :) Det är bra då kanske pepsi kan fylla ut min längtan efter någon en vecka till! 
Tills dess ligger massa jobb på schemat..Puuh ja har hört att cash is king så det blir härligt när lönen kommer :)
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback