Ännu ett argt inlägg över idioter!

Hur många gånger kan man skriva om möten med lösa hundar där ägarna har noll koll?!
Lite FÖR många gånger...! Kvällens promenad var Inget undantag..
Vet inte om jag har skrivit om "småhundsmaffian" som man kan träffa på i parken där jag bor? Det är iaf en eller flera personer med hundar av den mindre varianten som 9gånger av 10 är lösa.
Förut träffade jag på denna "maffia" som så många gånger förut och denna gången pratade jag i telefon. Vi hinner se varandra och ägaren med sina 3 okopplade hundar 1 kopplad (så hon äger iaf koppel) har tid att hämta eller kopla de 3 lösa. Jag fortsätter gå o pratar med min syster och hinner bara säga vänta lite snart kommer du inte höra mig och sekunden efter springer 1 skällandes fram mott oss och 2st straxt där efter jag (fortfarande i telefon) lägger Vajlo och tar 2kliv framför så att de inte ska kunna komma fram o bara väntar ut att matte ska komma o hämta dom hon ropar och skäller på dom men inte mycket händer..Tillslut lyckas hon få med dom och vi börjar gå igen o när vi tar gågra steg börjar "cirkusen" om. Jag gör samma sak lägger på telefon och väntar en engång ut matten medans Vajlo ligger bakom mig. Samma visa hon kallar på dom och skäller på dom men inget händer. När hon tillslut bestämmer sig för att hämta hundarna gör hon sig inget besvär att be om ursäkt utan plockar upp en i vardera arm medans hon pekar på en av dom och säger att de jobbar så mycket med denna omplacerings tiken och är påväg mot oss och frågar medans hon närmar oss om de får lukta på varandra....Ja vart ska jag börja...? Om du nu har ett problem att din(a!) hundar springer fram och följer efter och skäller på hundar ni möter (för det räcker inte med att springa fram o skälla för går man bara vidare springer de efter o gläffser) ha den/dom inte lösa då?! Och ser det ut som att jag vill att de ska nosa på varandra när min hund ligger 2m bakom mig och jag står framför för att de INTE ska kunna komma fram? Missförstå mig inte. Vajlo har inga problem med andra hundar, men att han ska behöva vara "orolig" att skällande osäkra hundar kan springa fram till honom när vi är på promenad köper jag inte. Jag blir inte irriterad för att vi har ett problem jag blir irriterad för att de kan Skapa ett problem och att de inte ens har så mycket folkvett att man kan be om ursäkt. Jag vill heller inte ta en diskution för att tillåta mig själv bli irriterad eller öppet visa min irritation för Vajlo, men va fan hur svårt ska det vara?! Har du inte pli på din hund ha den då inte lös, så enkelt är det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback