Ibland går det bra och ibland går det dåligt men så känns det bra igen!

Det är lustigt hur saker och ting "fungerar" egentligen..
I förrgår gick jag hem med en riktigt bra känsla efter lydnads träningen och igår..Ja..Igår ville jag gräva min egen grop och lägga mig där tills nästa år! Vet inte Vad det var med oss igår. Vajlo fattade ingenting Alls av Nått och jag blev frustrerad och fick traggla med den enklaste av sakerna som att göra en bra ingång jag försökte inte ens kräva en perfekt ingång för igår var allt kaos och jag vill inte lägga ner när det går dåligt utan att han lyckas med uppgiften vi gör. Efter ca 30 min tragglande och han gjorde en duglig ingång fick han belöning sen packade vi ihop oss och gick hem..Vilket skitpass! Han vägrade ta apporten, värgrade göra ingångar utan att hoppa med bresidan upp på min överkropp innan, han vägrade sitta i halterna i fria följet kort sagt vägrade han göra allt. Jag tjurade i soffan resten av kvällen och vaknade till ett grått regnigt norrköping idag. 

Just nu känns gårdagen och morgonen som för en vecka sedan! När jag kom hem sov jag på soffan en timme sedan gick vi bort till Anna för att träna lite lydnad på fotbollsplanen bakom hennes hus. Medans jag sovit en timme hade graderna utomhus ökat från 5-14 + och solen kom fram. Vajlo var en helt annan hund idag, den gamla vanliga Vajlo och allt känndes bra! Inte super inte perfekt men bra. Tillräkligt bra för att inse att vi faktiskt mer eller mindre är starklara till lkl2 efter komendering genom hela programmet med Anna. Lite småpill kvar och Vajlo briljerade i dagens plats. är så nöjd med att jag valde att bygga om den! Efter vi tränat klart stod vi o snackade lite skit Vajlo la  sig o gnodde sig i gräset och efter en liten stund turades grabbarna om att göra lekinviter till varandra, det värmer i hjärtat att se dom trygga lugna avslpända och avslappnade tillsammans våra duktiga killar.
Imogron blir det ingen träning vi laddar inför torsdagens tävlingsträning på bruksan, det blir en cykeltur ner till jobbet och tillbaka ist då jag jobbar dubbelt imorgon och Vajlo får följa med till mitt andra jobb. Nu ska jag njuta av den perfekta kvällen och fortsätta sukta efter valp och titta på kommande valpkullar!
 
Kan inte låta bli o lägga upp en till valpbild..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback