Bruksan älskade bruksan

Nu drömmer jag om inomhushallar barmark och isfria ytor! Jag vill dra igång med lydnaen spåret barmaksdraget och rallyn NU på riktigt! Jag tappar lätt suget när jag vet att vi inte kan vara ute hur mycket som heslt och träna riktigt ordentligt när allt är täckt av is...Men idag åkte jag och Anna med grabbarna till bruksan, som jag har saknat bruksan! Flera månader har förflutit utan att vi varit där, mest pga av skaderisken på dåligt underlag. Men idag hade vi tur, den nya snön har lagt sig som ett täcke ovanpå det isiga och gropiga underlaget och det var en hård "bra" skare som var tillräkligt hård för att hålla oss uppe men tillräckligt mjuk för att inte vara hal eller skära sönder några trampdynor. Den var helt enkelt bara perfekt! Jag hae med mig koner till rutan och hade som mål att mest nöta rutan med störning och fjärr dirrigering. Vajlo var minst lika upprymd och taggad som jag och vi fick ta "timeout" ganska ofta för att han blev för het på gröten, när han fick ligga på timeout filten pep han otåligt av missnöjje att inte få göra allt allt allt i 210km/h. Härlig syn, och riktigt motiverande! Vi tog korta pauser och han fick tillåtelse att gör allt fort och mycket såläng huvvet fanns med på plats, och vi hade några riktigt fina ljusglimtar. Han gjorde en toppen fjärr med Mycket störning iform av pepsi som vandrade omkring på/runt framför och bakom vajlo och letade godis och emellanåt var han med på fjärren och fick en del av belöningen han också som "störningsfigurant" ;) 
 
Påvägen hem stannade vi till på Djurmagazinet och jag köpte en ny wetbed som de hade reapris på. Jag passade även på att väga honom, jag har inte riktigt vetat vad han legat på. Sist jag vägde honom vägde han straxt över 22kg och sedan dess har han blivit mer slimmad i kroppen. Vågen visade idag på 23,6kg muskler! Jag blev riktigt förvånad, spring i snö har byggt mer muskler än jag anat. Hemma slog vi båda ihop i soffan under filten framför min nya tv(!) och innan kvällsmaten jobbade vi med grunderna i den nya platsen som jag ska bygga om. Det är nog den största födelen med underlaget ute man får ta tiden inne att träna och bygga momenten. Så det är med nyfunnen motivation jag skriver ikväll och längtar lite extra till stora öppna ytor sena kvällar och barmark!
 
Gårdagens dagisvistelse för Vajlo hade gått bra och han hade skött sig, han tyckte det var lite tråkigt att sitta ensam men var lugn och jag hämtade en pigg glad vovve :) 
 
 

Kommentarer
Petra & Skurk säger:

Men så snyggt!!! Vad duktiga ni är! :D

Svar: Tack! :D
Sara & Vajlo

2013-02-06 | 22:01:55
Bloggadress: http://petraskurk.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback