Inomhus träning

Snöovädret har hittat sin väg till Norrköping, och medans vinden fylld med duniga snöflingor piskar utanför passar vi på att träna inomhus. Jag har inte mycket till yta i lägenheten att jobba på men tillräkligt för att träna lite grann. Jag plockade fram och dammade av vajlo's favorit - Klossträningen. Och den verkar sitta i ryggmärgen, vi använde oss av den till 2;ans apportering där vi behöver fila på ingången och ha satte det direkt med hjälp av klossen och gjorde en riktigt fin även utan klossen! Tror den kan hjälpa oss mycket i nu början, och tror vi bara behöver använda den till hjälp bara ett par gånger. Kanske måste gå o köpa en lite mindre apport också tror vajlo tycker den vi har är något stor och tung vilket kanske inte är så jätte konstigt när den är i storlek a lá Grand Danois typ..Han får nog bra nackmuskler av den iaf ;)

Jag har även tagit tag i mig själv och börjat bygga om platsen med hakan i baken. Det känns riktuígt bra och stabilt och jag tror att slutresultatet kommer bli toppen med mycket mer stadga och fokus.
I förrgår efter jobbet gick vi ut och nötte lite mera på rutan och jag tog inte ens med mig targeten då och han gjorde 2 riktigt snygga skick med bra fart och snyggt ställande hoppas att poletten börjar trilla ner och vi kan fila på hela momentet och börja småfila. 
Älskar det nya små pillet filurandet och fixet av moment! :D
 
 
 

Kommentarer
annaAnamma säger:

Kan du inte testa lägga godis över hela honom när han ligger sådär :) som en hade gjort på kelpie sidan. Såg du det ? Jag lyckades inte med mina två :)

2013-02-09 | 14:40:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback