Dagar för själen

13.00 - jag stämplar ut mig i farten sliter med mig en luchlåda och rusar hem från jobbet, solen skiner och jag ville njuta varje sekund av den! Hem, kastar av mig jobbkläder o på med varma kläder blir upphämtad av Anna och sedan åkte vi till skogen.
Anna hade med sig världens goaste schäfter tik på 7mån från dagiset där hon jobbar som ska få lite extra pyssel. Vajlo tyckte schäferflickan var rolig till en början men sen tyckte han att hon var jobbig och för hårdhänt, hon fick några tillsägelser men inget som rörde henne ryggen ;) Så Vajlo gick i trygghet hos matte där jobbiga bruden inte kunde bråka ;) Vi gick en liten bit i skogen och sen provade vi isen på sjön jag skrapade o hoppade o stampade och den var tjock nog för att promenera på, och andra hade gått innan oss och åkt skidor.
Ännu en gång måste jag få skriva om hur stolt jag är över våra grabbar (max och vajlo), 2 lösa okastrerade hanar i samma ålder ihop med en ung tik som precis har löpt, inga som helst problem dom går ihop dom leker ihop dom trixar ihop luktar på samma ställe och är avslappnade, jag är så stolt över dom! <3

Det var världens underbaraste promenad med solsken stillheten den orörda snön som gnistrade som ädelstenar på den frusan sjön. Vi var ute o pulsade i snön i 2h lite mör var jag i kroppen men fick en sån energiboost, kände mig riktigt "levande" lung och lycklig i både kropp o själv som att man laddat på batterierna så att säga :)
Anna hade med sig kameran och tog massa underbara kort! Vintern är lång mörk och kall, men dagar som den här gör det allting värt det är så vackert, hoppas solen kommer vara framme ett par dagar till.
 
 

Kommentarer
Elin och Billy säger:

Låter himla härligt! Och underbara bilder också :D

2013-01-24 | 19:43:31
Bloggadress: http://aktivaussie.se
Frida ♥ säger:

Fina bilder! Fina, glada svansvickande Vajlo! :D

2013-01-24 | 19:50:26
Bloggadress: http://lunayes.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback