Rutan

Vi har börjat bygga rutan här hemma. Varenda tänkbara träningsyta utomhus är täckta med glansis och det är inte ens på fråga att tänka på o åka till brukshundsklubben. Så vi har fått hålla till godo i den lilla skokatrongen som vi bor i. Jag provade innan snön kom om han förtog rutan om jag bara skickade honom och ta det "baklänges" men vajlo trodde att det var alla konerna som han skule hämta till mig ;) Jag funderade lite över hur vi skulle göra och kom fram till att träna in en targetplatta skulle fungera bäst till våran fördel. Sagt och gjort efter 4 träningstillfällen under 2v tid har vi tränat in targetplatta lagt den i rutan skickat och fått in en riktingt fin början! Han har älskat träningen i varje steg och han gör skicket med bra fart och har även nu fattat galoppen att han snabbt ska vända sig rakt mot mig efter skicket. Kan inte annat säga än att det bådar gott och jag hoppas snart hitta en gräs ytan som är isfri så vi kan träna avstånd! Är så stolt över oss båda, vi har gjort ett fint jobb och jag är stolt att jag fixat detta helt själv!
Har även börjat fila på snygga ingångar med apporten men har kommit fram att vi får ta till klossträningen igen. Han gör grymma ingångar i vanliga fall och han verkar lite osäker på om det är just en vanlig ingång han ska göra även fast han hämtar apporten så för enkelhetens skull tror jag klossen fungerar bäst. Det är lite svårare o träna med inne vi har väldigt snäva ytor och jag måste skicka honom mellan olika rum med dold sikt, inte de bästa förutsättningarna direkt..Hoppas isen försvinner snart!!
 

Kommentarer
anna säger:

Duktig kille!!!

2013-01-07 | 18:31:32
Bloggadress: http://annaochpepzi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback