made my day

Efter regn kommer solsken! Vådret igår var grå gråare grått och under kvällen kom en störtskur och det blåste friskt! Idag lyser solen och det är plusgrader ute trotts ihållande blåst. Vi vaknade tidigt och kl.9 var vi ute och styrde våra steg mot vrinnevi med kameran i högsta hugg. Vi passerade rastgården där det var ett jädra liv med lekande hundar och en utanför som hetsigt ville ge sig i till de andra. Jag tog tillfället i akt och la en plats med Vajlo med ryggen mot rastgården och de skällande hundarna. Jag tänkte när jag lagt honom ner att det kanske var lite för ambitiöst, men tji fick jag för att underskatta kelpien igen! Han la sig med hakan i backen tittade upp när det blev slagsmål inne i rastgården men kom snabbt på sig vilken uppgift han hade. Jag återgick la om och provade på nytt och medans ett nytt slagsmål bröt ut bakom honom och hundarna skällde låg han kvar med hakan i baken som en staty! Så jädra duktig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback