tips?!

Just nu hatar jag löptikar (som bor vägg i vägg och lämnar blod utanför våran dörr och i hela trappen) och en tjutande Vajlo..Tjutandet sker endast när han blir lämnad ensam. Har väldigt svårt att tro att det bara har just med att han blir ensam, för det har aldrig tidigare varit några problem förrens för en vecka sedan.. Någon som har tips?!?

Satte mig i trapppen efter vi kommit hem från promenad (gjorde samma procedur som innan jag går till jobbet) gick ner låtsades gå ut genom porten och smöh upp o satt utanför lägenheten i ca 20min utan att han sa att knyst..Undrar om han hörde mig eller kunde känna lukten av mig? Hur som helst måste jag få ett slut på detta..Vill gärna tro att allt går att tränas bort. Och förstår inte varför detta kommer nu? 
Alla tips mottages varmt!
 

Kommentarer
Jennie säger:

Jag har hört att D.A.P, typ fermoner, skall fungera lugnande.
Kanske kan det hjälpa honom när han bli stressad av alla löptika utanför dörren? :)

Svar: Tack för tipset :) DAP hade jag hemma när vi hade en tik på prov här hemma för hennes skull och märkte ingen skillnad på grabben han var som vanligt, kanske det ger bättre effekt vid såna här saker. :)
Jag har inte upplevt honom som stressad alls faktiskt iof ser man ju inte den "inre" stressen som kan finnas. På filmerna från när han blir lämnad ensam är han helt lugn kan ligga o halvsova för att sen utbrista i yl..Han gör mig inte klok..:P Nu har han varit tyst en vecka efter lite ändrade rutiner och hoppas det ska hålla i sig :)
Sara & Vajlo

2013-03-12 | 08:32:38
Bloggadress: http://zatungarna.hundpoolen.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback