Veterinär och barnvakt

Igår var min plutt på besök hos veterinären 8.15 lämnade jag och 15.15 fick jag åter hämta honom. I besöksrummt i väntan på att hämta honom uppenbarade sig en grå liten trasselsudd på 12v. Denna sötnosen var frammåt självsäker alldeles underbar men i helt fel händer. Mamma o pappa hade köpt en liten söt "designerdog" som de sedan snabbt efter valpens hemkomst inser att dottern är allergisk (mamman var visst redan allergisk mot katter...) när jag utbriser vilken goding och lägger mig på alla 4 för att gosa med busen nästan prackar dom på mig valpen. Uppfödaren ville inte ha tillbaka den och ingen annan ville köpa den. Valpen är där för att få sin 12v spruta och redan i besöks rummet argumenterar dom om vem som ska åka på nitlotten att gå in med den till vet. för att ge den en spruta, när de sedan ger förslag att betala någon "som är van" att ta valpen in och tittar på mig ser jag rött, straxt där efter går de ut då mamman utbrister jag kan inte vara kvar här kan inte andas de har ju katter här...Straxt där efter kom vajlo jag tog ett par ord med vet och gick till bilen. I bilen diskuterar jag med min pappa om valpen. Min mamma har försökt mjuka upp honom inför en till hund i flera år men han har blankt sagt nej. Men just idag just den valpen (han var med oss) satte ett frö hos min pappa vi båda sa att vi ångrade att vi inte tog valpen ifrån dom där på stört för o köpa honom. Nu leder jakten på valpen och kanske är det fam. Carlssons nya familjemedlem!
Väl hemma hade jag en väldigt ynkling orolig och ledsen pojke efter att ha varit sederad. Det blev en lång hård dag och han var totalt otröstlig i 2h sammtidigt som han var så tött att han knappt kunde hålla huvudet uppe. Efter att ha försökt med allt tog jag till knepet från när han var valp, att lyfta upp honom och lägga honom på bröstet nära mitt hjärta och smeka honom på huvudet, efter 3sek drar han en tung lugn suck och somnar på direkten. Det är inte fullt lika smidigt som för 2 år sedan 22kg tyngre och 10ggr större. Men jag ska inte klaga för visst är det underbart mysigt <3 Mattes "lilla" mammagris.

Idag var han helt som vanligt och väldigt busig. Förmiddagen bjöd på ett välbehövligt bad och en rejäl borstning, det går ju åt när man ska bort! Vi hämtades på eftermiddagen av min morbror och vi åkte hem till dom där vajlo och jag har varit barnvakt åt mina 3 kusiner under kvällen. Vajlo har nog varit mer barnvakt än jag och roat barnen hela kvällen med hopptävlingar över soffkuddar, trixande, promenad, pinn kastning och "försten hem" tävling. Efter maten slog alla 4 ihop i soffan och Vajlo låg i mitten av soffan med huvudet i en av pojkarnas knä och brummade nöjt av 3 klappande händer och ansikten som gosade is sig i hans mjuka bruna päls. Jag blir så varm i hela kroppen att se honom så fin med barnen och se hur mysigt barnen tycker det är att få gosa i soffan med Vajlo och deras lycka under bus och promenad. <3
 

Kommentarer
lisa säger:

ush va tråkigt att stöta på en sådan familj som skaffat hund bara för ett sådant ändamål! :( Hoppas ni hittar valpen igen dock!! Håller tummarna för er! Vad har lilla Vajlo gjort hos vettis?

Svar: Ja jag blir så förtvivlad och uppgiven :( Hoppas jag med tror han passar in bra i våran familj :) Han var inne för röntgen, så inget allvarligt. Vilken sjukt snygg hemsida du har förresten!
Sara & Vajlo

2013-03-02 | 23:26:12
Bloggadress: http://redcanine.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback