Me ♥ kelpie

Körde ett lydnadspass med vajlo inför kommande tävling.
Alltid supertaggad inför jobb och alltid poitiv! vi stötte på 2 problem (rutan och apporteringen) och efter 5min på vardera var problemet ute ur världen. Vi började riktigt stark stötte på problem löste dom och avslutade kanon, riktigt nöjd med känsla och attityd!

Tack vare deras intelligens och kvickhet tar det inga tider att lösa "problem" eller lära in nya saker! Jag kunde inte låta bli att stå o tänka hur mycket hade jag trälat om jag haft en annan ras? Med iaf Vajjlo kan jag köra en veckas moment inlärning på ett par dagar eller i detta fall problem lösning på några minuter. Hur lång tid hade det tagit om jag haft en annan ras? 
Jag älskar allt med kelpien, deras positiva syn på livet, deras förmåga att arbeta, deras trofasthet, deras vilja att vara till lags, deras humor (för humor Har de!), att kunna ösa på till 110% i alla lägen med arbete men sen kunna ligga i famnen och mysa när det är dags för vila. Jag Älskar kelpien och jag har svårt att se att jag någonsin kommer vara utan en :)
 
Ser ni smilet? :D
I do whatever you ask even if I don't always understand why I should do it

foto Isabelle Fjällrot

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback